Visma Utlägg
- Digital hantering av kvitton, reseräkningar och traktamenten.
- Rapportera och attestera direkt i mobilen.
- Automatisk tolkning av kvitton.
- Lönunderlag skickas direkt till Visma Lön.
- Bokföringsunderlag till Visma eEkonomi/Visma Administration.
Redovisningsbyrå
Är du en redovisningsbyrå och vill hjälpa dina kunder att förenkla sin utläggshantering?
- Din kund får effektivare hantering av kvitton, kortköp, traktamente och milersättning.
- Du får tillgång till en plattform där du samlar alla kunder som arbetar i tjänsten.
- Kostnadsfritt för dig som redovisningsbyrå, och du fakturerar din kund för vald variant.
En app, en rapport och en attest
Automatiserat – och digitalt
Visma Utlägg är en effektiv lösning för hantering av ditt företags alla kvitton, utlägg och reseräkningar. Allt görs i mobilen eller på webben.
Allt på samma ställe – direkt i mobilen
Nu finns allt på samma ställe. Dina anställda rapporterar kvitton, kortköp och traktamenten direkt i mobilen där du sedan attesterar. Smart och enkelt.
Enklare utläggshantering – för alla
Med Visma Utlägg får du enklare utläggshantering för den anställde, chefen samt ekonomi-och löneavdelningen.

1.
Den anställde gör ett köp och får ett kvitto i handen, digitalt eller på mejl.

2.
Fota eller skicka in kvittot som analyseras automatiskt. Spara utlägget och skicka in.

3.
Attestanten granskar rapporten i appen eller på webben.

4.
Ekonomiansvarig godkänner rapporten och skickar den vidare för utbetalning.
Ladda ner appen
I appen kan anställda enkelt rapportera utlägg, milersättning och traktamente och chefer kan attestera utläggsrapporterna.