Automatisera din utläggshantering

Utlägg | Körjournal | Traktamente

Visma Utlägg

  • Digital hantering av kvitton, reseräkningar och traktamenten.
  • Rapportera och attestera direkt i mobilen.
  • Automatisk tolkning av kvitton.
  • Lönunderlag skickas direkt till Visma Lön.
  • Bokföringsunderlag till Visma eEkonomi/Visma Administration.

Redovisningsbyrå

Är du en redovisningsbyrå och vill hjälpa dina kunder att förenkla sin utläggshantering?

  • Din kund får effektivare hantering av kvitton, kortköp, traktamente och milersättning.
  • Du får tillgång till en plattform där du samlar alla kunder som arbetar i tjänsten.
  • Kostnadsfritt för dig som redovisningsbyrå, och du fakturerar din kund för vald variant.

                                                                   En app, en rapport och en attest

Automatiserat – och digitalt

Visma Utlägg är en effektiv lösning för hantering av ditt företags alla kvitton, utlägg och reseräkningar. Allt görs i mobilen eller på webben.

Allt på samma ställe – direkt i mobilen

Nu finns allt på samma ställe. Dina anställda rapporterar kvitton, kortköp och traktamenten direkt i mobilen där du sedan attesterar. Smart och enkelt.

Enklare utläggshantering – för alla

Med Visma Utlägg får du enklare utläggshantering för den anställde, chefen samt ekonomi-och löneavdelningen.

kop

1.

Den anställde gör ett köp och får ett kvitto i handen, digitalt eller på mejl.

kvitto

2.

Fota eller skicka in kvittot som analyseras automatiskt. Spara utlägget och skicka in.

dator

3.

Attestanten granskar rapporten i appen eller på webben.

tumme

4.

Ekonomiansvarig godkänner rapporten och skickar den vidare för utbetalning.

Ladda ner appen

I appen kan anställda enkelt rapportera utlägg, milersättning och traktamente och chefer kan attestera utläggsrapporterna.

Håll dig uppdaterad!