Hem » Våra lösningar » Orderhantering
Effektivisera ert sätt att skapa kundorder
Effektivisera ert sätt att skapa kundorders och gör er vardag smidigare. Oavsett om ni arbetar ute i fält, på en mässa eller använder ett sidosystem eller webbshop för orderhantering, har vi verktygen för att underlätta hela orderprocessen.
Vi hjälper er hela vägen
Vilka är fördelarna med orderhantering?
Android-app och handdatorlösning: Med vår Android-app eller handdatorlösning kan ni enkelt skapa kundordrar vart ni än befinner er. För maximal flexibilitet och möjligheten att göra affärer var ni än befinner er.
Automatiserad import från sidosystem och webbshop: Sparar tid och minskar risken för fel genom att förenkla och automatisera överföringen av orderinformation. Använder ni ett sidosystem eller webbshop för orderhantering? Då automatiserar vår lösning er importprocess.
Program för dokument med artikelbilder i färg: Vårt program genererar dokument med artikelbilder i färg. Skapa bättre överblick och presentation av era produkter.
Vill du att vi kontaktar dig?
Optimera er orderhantering och gör processerna mer effektiva! Kontakta oss för att få reda på mer om hur ni slipper manuellt arbete med våra orderlösningar.
Sveriges ledande leverantör av Visma Spcs program
Utforska våra lösningar
OrderOnline
Med vår Android-app i din mobil, eller i en handdator som kan läsa streckkoder kan du skapa order i Visma i realtid med full tillgång till ditt kund- och artikelregister, lagersaldon inkluderat.
Data från & till Visma
Automatisera orderhanteringsflödet med en koppling till ett externt system som tex. en webbshop eller tredjepartslogistik som synkroniserar datan till ert affärssystem.
Vanliga frågor & svar
Här hittar du svar på vanliga frågor om hur du kan effektivisera och automatisera din orderhantering. Upptäck hur Data Partners lösningar kan förbättra dina arbetsflöden, integrera med Visma affärssystem och skapa ett smidigt och digitalt orderflöde.
Hur hanterar jag kundorder på bästa sätt?
Data Partner erbjuder kompletta lösningar för en helt digital orderhantering. Med fokus på Visma affärssystem för små och medelstora företag integrerar vi kompletta lösningar som automatiserar allt från inleverans, order- och lagerhantering.
Med en handdator som läser streckkoder kan ni skapa ordrar i realtid och få full åtkomst till kund- och artikelregister samt lagersaldon, direkt i Visma Administration.
Hur kopplar jag min webbshop till affärssystemet?
Data Partners integrationslösning gör det enkelt att koppla er webbshop eller sidosystem till Visma affärssystem. Med lösningen Order Online som med fördel används tillsammans med modulen Leverans får ni:
- Realtidsåtkomst till kund- och artikelregister i ert Visma affärssystem.
- Effektiv hantering av importprocesser.
- Ett säljverktyg som förenklar orderflödet.
Hur automatiserar jag orderhanteringen?
- Inget manuellt dubbelarbete.
- Effektivare säljprocesser.
- Snabbare leveranser och nöjdare kunder.
Hur skapar man ett bra orderflöde?
För små och medelstora företag har Data Partner lösningen för ett optimalt orderflöde där ert affärssystem alltid är uppdaterat och hanteringen automatiserad.
- Orderläggning: Skapa ordern i Visma Administration och scanna streckkoder med handdatorn.
- Plockning: Handdatorn guidar genom plocklistan. Scanna artiklar för att säkerställa rätt antal och hantera batchnummer, serienummer och bäst före datum.
- Leverans: Leverera ordern och få en kundsignatur för korrekt mottagande och ökad kundnöjdhet.
- Fakturering: Vid signerad leverans uppdateras ordern i Visma Administration och görs redo för fakturering.