OrderOnline

OrderOnline

Med vår Android-app i mobilen eller en handdator som kan läsa streckkoder, kan ni skapa ordrar i Visma Administration var ni än befinner er.

Med full tillgång till ert kund- och artikelregister, inklusive lagersaldon, kan ni effektivt hantera era affärsprocesser i realtid.
Det spelar ingen roll var ni är, ni har alltid tillgång direkt till ert affärssystem. Inget dubbelarbete, effektivare säljprocess, nöjdare kunder och optimal leveranshastighet!

Optimera er orderhantering

För att optimera er orderhantering har vi tagit fram integrationslösningen OrderOnline som med fördel används tillsammans med vår modul Leverans. Detta säljverktyg ger er full tillgång till ert kund- och artikelregister, inklusive lagersaldo och ni använder ert affärssystem i realtid.

1
Skapa kundorder
Skapa er order direkt i Visma Administration. Scanna streckkoden på de artiklar som kunden beställer och ange antal. Spara ordern och den hamnar direkt i affärssystemet för enkel hantering.
2
Plocklista
Handdatorn hämtar upp lagd ordern i affärssystemet. För att säkerställa korrekt plockning scannar ni artiklarnas streckkod och plockar rätt antal. Här hanterar ni även batchnummer, serienummer och bäst före datum.
3
Leverans
Leverera ordern till er kund och få signatur från kunden vid hämtning eller leverans av ordern för att säkerställa korrekt mottagande och öka kundnöjdheten. Vid signerad leverans läggs ordern in i Visma Administration och ordern är klar för fakturering.